Kväll på campingen.

så här första dagen känns det om det ska bli skönt när man kan gå och lägga sig.

Då är vi på plats, husvagnen är installerad.  Resan till Sala tog 6 timmar, att det tog så lång tid  berodde nog på att det var riktigt illa med regn på vissa ställen.  Det va så mycket regn att det nästan inte gick att se vägen.  Campingen är okey, Ligger  alldeles vid en sjö, på badplatsen finns två  duschar om man vill bli av med sjövattnet med en gång.  Det där med internet är inte något som de kommit på att campinggästerna kan behöva.  Lite dumt att jag inte frågade innan. Jag som är så noga med just internet. Hur ska jag nu kunna skriva som jag vill? Men när vi sedan kommer till Gävle vet jag  att de har wifi så om två dagar kan jag  leka med datorn som jag vill igen.

Vi har redan utforskat Sala,  Staden ligger på 120 plats av 290 kommuner, alltså inte så stort men tre gånger större än Färgelanda.  Mycket fina gamla byggnader finns det inne i stan.  De råkade också ha den godast pizzan jag kanske någonsin ätit.  Nu gillar jag inte pizza mera än ibland och i denna situation så är i bland lite mera sällan. ff Ett enkelt ställe men riktigt goda pizzor.

Mycket fina gamla byggnader va det i stan.  vi hann även med att titta till Sala silvergruva. Maken hamna till och med i skampålen.

Betyget på campingen kan jag inte uttala mig ännu om vill se hur det känns när vi åker här ifrån.  Men redan nu så känner  jag att internet ja det är en riktig miss.  Men det är ju caravancamping. Det är ju där de mer rutinerade camparna håller till.  Hahaha vi räknas nog inte till dom.  Eller så gör vi det vi  firar ju kanske i år  10 med husvagn så lite rutin har vi nog.

Lev idag just nu så inser jag att sova gott är något som jag antagligen kommer att göra 🙂

 

Lämna en kommentar