Lerkil igen,

Vi hade tänkt att vi skulle bryggsegla i Hanhals. Fast med husbilen Buster då. När vi kom dit så vart det någon fest i Is ladan där, så vi vände. Jag fick inte visa maken denna fantastiska plats, som är så fin. Men vi tog till frikortet Lerkil, en gång till. Nu har ju jag redan innan visat maken Lerkil, innan vi hade husbil. Men här är så vackert, att man kan inte åka en gång för mycket.

Idag var det varmt i badviken. Inte alls som det va förra gången. Kanske beror det på att vågorna går inåt. I alla fall vart det så min farmor alltid sa. Blåste det utåt, så vart det kallare enligt min farmor. Idag har vi använt vår omina ugn under alla måltider. Sista måltiden vart en höjdare. Bakad potatis tog lite över en timma att få de mjuka och fina men jag kan lova att de vart värda att vänta på. Till potatisen stekte jag minutbiffar av nöt. Lite vitlök och persiljesmör och sallad så vart det som att åka till himmelen. Eller det vet ju inte jag hur det är men god mat blidde de i lilla bilen.

här i Lagade vi till våra potatisar ca 1 timma. Låg de där i folie.
Mums va gott det blev.
Till denna fantastiska utsikt.

God kväll Lev idag just nu. Morgonen är inte här ännu och igår finns bara bland våra minnen.

Carina Ikonen Nilsson

Anfasteröd Gård och Omnia…

Då är vi på väg igen. Vi åkte redan igår. Campade på Anfasteröd gårdsvik. Vilket var en helt fantastiskt fin camping. Alldeles vid havet i Ljungskile. Rött så billig camping, kostade 320 med el. nosen på vår husbil riktad emot havet och såg stora färjor gå utanför. bad vik ca 15 grader i vattnet. En på tok för snål kock. Vi skulle köpa rå ägg och han ville sälja äggen för 10 kronor st. Nu hade jag i och för sig kunnat köpa 2 ägg för en tjuga men nä så sugna va vi inte och det blir bättre att handla det i affären. Tror campingen i Bengsfors har skämt bort oss för där är inget dyrt och inte omöjligt.

Nåja idag är vi på g igen. Mot nya mål och låt hjulen rulla. Igår provade vi vår nyinköpta och uppgraderade Omnia ugn. Första maträtten blev Pizza som var glutenfri. Inte att förakta till och med riktigt gott. Idag till Lunch ska omnian fram igen då blir det ungstekt falukorv. I morse värmde vi bake off bröd i den.

Självklart gör utsikten sitt med att maten är god tänker jag men god va den där Pizzan.

Lev idag just nu igår finns inte kvar. Morgondagen är här först i morgon.

JUST NU, gäller ha en fin Lördag.

Carina Ikonen Nilsson