sista sommaren på säsong

Det är bäst jag skriver det här så blir det så som är skrivet och tänkt.

Jaha då är det dags för att åka till Husvagnen igen, Nu känns det riktigt skönt att den står där den står färdig och klar inte massa att göra innan vi åker.  Det är inne på sista veckan av semester och med tillhörande känslor av just det. Nåja, jag har några veckor till men maken han har denna veckan sedan dags för jobb för honom.  Att jag har några veckor till är för att jag  ska börja ett nytt jobb. Nu har jag gett upp det förra jobbet och ska prova på något nytt igen.

Men först ska jag riktigt njuta av de här lediga dagarna.  Vi har bestämt oss för att nästa år är det ingen säsongs camping för oss. För det blir en dyr parkeringsplats har varit på campingen höst tre dagar och det känns mest som en parkeringsplats.  Vi ska låna ut vår lilla husvagn till  Sonen och hans familj så att den används.  Det är klart att den lilla Emilia ska få prova på husvagn. Så  hon lär sig vad riktigt mysig ledighet är. Emilia är vår lilla barnbarn.  Inte ens ett år är hon ännu.

 

Jo det är sista säsongen för oss som säsongscampare, vi inser det. Vi är mera av det rullande folket. Har vi husvagn så ska den rulla. Säsong är inget för oss, vi kan liksom inte sitta på samma ställe en hel sommar. Vår husvagn är till för att rulla. Tänker även att Norr har vi nu gjort. Nu får vi börja utforska andra ställen. Nu får vi titta till andra delar av Sverige.  Nu ska hjulen rulla. Nu ska det planeras mera innan vi reser. Det är ju det vi gillar kanske gillar jag inte planera med åka iväg och se saker.  Det där med planerna är makens grej.

Lev idag just nu, det är nu du smakar på andetagen, nu finna allt i livet vad som kommer sedan är inte ens självklart att vi får uppleva och igår är redan upplevd.  Lev nu just nu.

19622715_10154927958284296_1819911874_n

Carina Ikonen Nilsson

Kommentera

